Bekend van reclame

MEAU ontvangt Music in Media Award voor Stukje Van Mij

Door ANP/RTL Boulevard ··Aangepast:
© ANPMEAU ontvangt Music in Media Award voor Stukje Van Mij
RTL

MEAU (24) is woensdag een van de prijswinnaars geworden bij de uitreiking van de Music in Media Awards (MIMA's). De zangeres kreeg in Amsterdam een onderscheiding in de categorie Reclame voor haar lied 'Stukje Van Mij' dat gebruikt wordt in een commercial van KPN.

De awards worden jaarlijks uitgereikt aan musici die componeren voor film, televisie, commercials, games en/of podcasts. In totaal werden er in dertien categorieën prijzen uitgedeeld. Zo won Tessa Rose Jackson in de categorie Game met Life is Strange: Double Exposure en viel ook de muziek van Federico Solazzo die gebruikt wordt in een reclame van Heineken in de prijzen.

Meau komt in 2025 met haar grootste show tot nu toe naar AFAS Live
Lees ook

Meau komt in 2025 met haar grootste show tot nu toe naar AFAS Live

Eerder werd al bekendgemaakt dat de Oeuvre Award Music in Media naar componist Loek Dikker ging. Hij was verantwoordelijk voor de muziek van talloze films, zoals De Vierde Man van Paul Verhoeven.

Alle winnaars werden gekozen door een vakjury van ruim veertig mensen uit de media.

MEAU kende niet alleen succes met deze hit. Zo sloeg zij samen de handen ineen met de Vlaamse Pommelien Thijs:

Lees meer over
Meau

Laatste video's van RTL Boulevard

02:01
Anouk Hoogendijk hoopt ouders te steunen: 'Slaapgebrek verdient meer aandacht'
Hazenslaapje

Anouk Hoogendijk hoopt ouders te steunen: 'Slaapgebrek verdient meer aandacht'