Na nieuwe investeringsronde

Prijskaartje van 1 miljard aan Nederlands betaalbedrijf Mollie

Door RTL Z··Aangepast:
Prijskaartje van 1 miljard aan Nederlands betaalbedrijf Mollie
RTL

Investeerders hebben 90 miljoen euro gestoken in het Nederlandse betaalbedrijf Mollie. Met hun investering waarderen zij het totale bedrijf, dat bekend is van de verwerking van veel iDeal-betalingen, op één miljard dollar.

Dat zegt topman Adriaan Mol in een interview met nieuwssite TechCrunch.

Mollie verzorgt voor ondernemers, zoals winkeliers of webshops, de software die verschillende betalingssystemen laat werken op websites. Naar eigen zeggen heeft het bedrijf bijna 100.000 klanten.

Het startupimperium van Adriaan Mol (33): 'Cowboytijd is voorbij'
Lees ook

Het startupimperium van Adriaan Mol (33): 'Cowboytijd is voorbij'

Het is de tweede keer dat Mollie geld bij investeerders ophaalt. Vorig jaar staken geldschieters al 25 miljoen euro in het bedrijf.

'Apple van de betalingswereld'

De huidige investeringsronde werd geleid door investeringsfonds TCV. Volgens partner John Doran van TCV is de software zo gebruiksvriendelijk, dat Mollie weleens zou kunnen uitgroeien tot 'de Apple van de betalingswereld'.

Sinds de succesvolle beursgang van het Nederlandse betaalbedrijf Adyen kijken investeerders likkebaardend naar fintechs. Daarbij profiteert Mollie van de corona-pandemie, die er voor zorgde dat mensen meer online gingen bestellen.

De ondergang van het Duitse branchegenoot Wirecard door fraude heeft weinig van de investeringslust bij geldschieters weggenomen. Bij de waardering van 1 miljard dollar moet wel worden aangetekend dat die gebaseerd is op een relatief kleine investering: 90 miljoen euro.

Lees meer over
MollieFintechInvesteringen