Kijk terug: Omnichannel ondernemen volgens Pets Place

Door RTL Z··Aangepast:
© RTL Z Kijk terug: Omnichannel ondernemen volgens Pets Place
Van onze partner Bol.com

Platformen zijn de winkelstraten van de toekomst. Maar wat is een platform precies? En hoe verschilt het van de traditionele webwinkel? In de documentairereeks 'Succesvol online zakendoen' vertellen online ondernemers hoe zij van de platformeconomie profiteren en geven ze een onthullend kijkje achter de schermen van een nieuw, maar niet te missen fenomeen.

De populariteit van online winkelen blijft groeien. En dus is het belangrijk dat je als ondernemer online goed zichtbaar bent. Daarbij wordt de klant steeds wispelturiger, weet ook rasondernemer Ard Malenstein. 

Kijk terug: Succesvol online zakendoen
Lees ook

Kijk terug: Succesvol online zakendoen

Pets Place is een omnichannel onderneming 

Malenstein is directeur van de dierenwinkelketen Pets Place. Hij heeft de klant in de loop der jaren flink zien veranderen. Die wil namelijk steeds meer "kopen op het moment dat hem het beste uitkomt, en dat betekent dat wij als retailer op al die plekken moeten zijn."

Pets Place heeft daarom gekozen voor zogenoemde omnichannel retail. Dat betekent dat zij zorgen dat hun producten en winkels op verschillende plekken vindbaar zijn. Ze investeren nog steeds in een verbeterde winkelbeleving in de fysieke Pets Place filialen, maar verkopen ook artikelen via een eigen website.

Daarnaast werken ze samen met het platform bol.com. Waardoor ze een nog veel grotere schare aan klanten kunnen bedienen. In deze korte documentaire vertelt Malenstein welke voor- en nadelen omnichannel ondernemen met zich meebrengt. Want op grote schaal digitaliseren en innoveren is een flinke investering. 

Kijk de documentaire 'Succesvol online ondernemen hier terug.   

Je hebt niet alle cookies geaccepteerd. Om deze content te bekijken moet je deaanpassen.

Lees meer over
Bol.comOndernemersWebwinkel