EditieNL

Dertig abri's met Suitsupply reclame met zoenende mannen vernield

Door Editie NL··Aangepast:
© SuitsupplyDertig abri's met Suitsupply reclame met zoenende mannen vernield
RTL

Van de ruim vierduizend bushokjes waarin de twee zoenende mannen van de Suitsupply reclame zijn te zien, hebben er een stuk of dertig een steen door de ruit gekregen. Ook zijn er nog tientallen besmeurd met verf en afgeplakt.

"We hebben verschillende aantallen doorgekregen wat betreft de vernielingen", zegt CEO Fokke de Jong tegen Editie NL. Wel kan hij bevestigen dat er dertig abri's vernield zijn, en er tientallen besmeurd zijn of afgeplakt. Toch wil hij graag benadrukken dat ze overwegende positieve reacties hebben gekregen op de reclameposters. "Niet heel Nederland is homofoob, ik denk dat het van een kleine groep mensen komt."

De reclames met twee (zoenende) mannen zorgde ook online al voor veel commotie. Het aantal volgers op Instagram daalde met zo'n tienduizend, en op Twitter kreeg het account van Suitsupply veel negatieve reacties. De Jong zegt dat het bedrijf wel heftige reacties had verwacht, maar niet in Nederland en zeker niet in deze mate.

Positieve reacties

Ook via de mail krijgen ze veel klachten, en vragen van mensen die zich afvragen hoe ze dit aan hun kinderen moeten uitleggen. "Die vragen krijgen we nooit bij een poster met een man en een vrouw erop", zegt De Jong Ondanks alle reacties is het bedrijf niet van plan om de campagne aan te passen, zeker doordat er ook veel positieve reactie zijn. "Dankzij de campagne heeft ook een nieuwe groep onze winkels ontdekt."  

Bekijk hier een item dat Editie NL eerder maakte over de campagne:

Mis niets meer van Editie NL: like ons op Facebook. Dagelijks leuke livestreams, en de laatste nieuwtjes in artikelen, video's en foto's. 

Meer op rtlnieuws.nl:

Lees meer over
Suit SupplyReclameNederland