Vertraging bij pakketbezorging: 'Na 16 dagen nog steeds niet ontvangen'
PostNL kampt al enkele weken met grote drukte bij de bezorging. Vooral pakketten worden daardoor later dan gebruikelijk bezorgd. De verwachte bezorgtijd in de PostNL-app wordt vaak aangepast en ook de klantenservice is voor veel klanten onbereikbaar. Reden genoeg voor veel mensen om hun beklag op sociale media te doen. "Na 16 dagen heb ik nog steeds niets ontvangen."
"Een simpele doos met dekens is al zes dagen onderweg", zegt iemand op Twitter. Een ander laat weten dat zijn pakketje sinds 13 juni onderweg is, maar nog steeds niet bezorgd is.
En ook op Klachtenkompas van de Consumentenbond en TrustPilot regent het klachten over de pakketbezorging. De meeste klachten gaan over de bezorgtijd die steeds verandert en verloren pakketjes. Volgens de Consumentenbond is er inderdaad een toename van het aantal klachten, maar is er 'geen extreem groot verschil' met voorgaande maanden.
Je hebt niet alle cookies geaccepteerd. Om deze content te bekijken moet je deaanpassen.
Waar komt die drukte precies vandaan? "We hebben sinds Pinksteren te maken met een piek", laat PostNL weten. In diezelfde periode, zo rond eind mei, krijgen traditioneel veel mensen hun vakantiegeld en het lijkt erop dat de meesten er ook meteen aankopen van hebben gedaan. Zo zien ze bij PostNL dat er veel barbecues, zwembaden en tuinsets besteld worden. "Dat zijn allemaal grote pakketten die ook meer ruimte in de busjes innemen."
Op Twitter reageert het webcareteam dat het zelfs drukker is dan met kerst.
Je hebt niet alle cookies geaccepteerd. Om deze content te bekijken moet je deaanpassen.
Klanten die lang moeten wachten op hun pakketjes, worden dan ook aangeraden om contact te zoeken met de webwinkels waar zij een bestelling hebben geplaatst. PostNL heeft namelijk een overeenkomst met de verkopende partij en niet met de ontvangers.
Klein deel pakketten
Volgens PostNL wordt nog steeds maar een klein deel van de pakketten niet op tijd geleverd. "We hebben miljoenen klanten die tevreden zijn en niet klagen. Het is vervelend dat sommige ontvangers wat langer moeten wachten op hun pakketje, maar we werken er hard aan. Inmiddels zijn we al iets ingelopen op de drukte, als je vorige week iets hebt besteld dan heb je het in de meeste gevallen al ontvangen."
PostNL hoopt dat de leveringsproblemen deze week opgelost zijn.
Ook bij concurrent DHL is het drukker dan normaal, maar naar eigen zeggen ondervinden zij geen grote problemen.
Je hebt niet alle cookies geaccepteerd. Om deze content te bekijken moet je deaanpassen.