Sushi, spareribs of gewoon patat: Nederlanders besteden 1,9 miljard euro bij fastfoodketens

Ongezond of niet, Nederlanders besteden jaarlijks in totaal 1,9 miljard euro bij de grootste fastfoodketens in Nederland.
Dat blijkt uit de Nationale Benchmark Fastfoodketens, een grootschalig onderzoek van marktonderzoeksbureau Multiscope onder bijna 7200 Nederlanders.
Per bezoek spenderen Nederlanders gemiddeld 23 euro. Dat is de totale rekening voor het hele gezelschap, meldt Multiscope. Het meeste geld wordt uitgegeven bij sushiketens.
Hier geven Nederlanders het meest uit:
- SushiPoint (50 euro)
- Mr. Sushi (49 euro)
- Spare Rib Express (39 euro)
- New York Pizza (27 euro)
- Domino's Pizza (24 euro)
Het aantal snackbars en cafetaria's in ons land loopt gestaag terug. Voor veel eigenaren is het lastig om de zaak draaiende te houden. Maar er zijn uitzonderingen, laat deze video zien:
Hier geven ze het minste uit:
- Smullers (7 euro)
- The Döner Company (11 euro)
- FEBO (12 euro)
Onder 35- tot en met 49-jarigen is de gemiddelde besteding per bezoek het hoogst(26 euro). Bezoekers tussen de 18 en 34 jaar besteden gemiddeld 22 euro per bezoek.
50-plussers geven gemiddeld het minst uit. Zij spenderen gemiddeld 20 euro.