Site en app onbereikbaar

Problemen bij NS door grote internetstoring Microsoft

Door RTL Nieuws··Aangepast:
© ANPProblemen bij NS door grote internetstoring Microsoft
RTL

De Nederlandse Spoorwegen hebben een deel van de middag en avond te maken gehad met een storing in de online-reisplanner, de kaartautomaten en de verhuur van ov-fietsen. De problemen hingen samen met een internationale storing bij Microsoft Azure, een dienst waarvan NS gebruikmaakt.

Rond 20.30 uur was de storing verholpen en werden de diensten opnieuw opgestart. Het was niet mogelijk om de reisplanner te gebruiken, op stations een ticket te kopen of een ov-fiets te huren. 

De borden met reisinformatie op de stations deden het nog wel, net als de poortjes op stations. Reisadviezen waren nog wel te krijgen via 9292.nl.

Ov-fiets

De problemen bij NS begonnen kort na 17.00 uur. Microsoft maakt op zijn website ook melding van de storing. Maandagochtend lag de verhuur van ov-fietsen er ook al uit. Volgens de NS-woordvoerder heeft die storing niets te maken met de problemen van vandaag.

Lees meer over
Nederlandse Spoorwegen (NS)MicrosoftComputerstoringen

Laatste video's van RTL Nieuws

01:17
'Kan je niet uitkijken?!' Oversteken is uitdaging voor blinde Marjolein
Editie NL

'Kan je niet uitkijken?!' Oversteken is uitdaging voor blinde Marjolein

  1. 00:42
    Correspondent over mesaanval in trein: 'Britse spoorwegen zijn kwetsbaar'
    RTL Nieuws

    Correspondent over mesaanval in trein: 'Britse spoorwegen zijn kwetsbaar'