Twee dagen na massa-ontslag vraagt Twitter personeel terug te keren
Twitter vraagt tientallen medewerkers die vrijdag hun baan verloren in het massa-ontslag door nieuwe eigenaar Elon Musk, toch weer terug te keren. Het management zou zich pas na het ontslag hebben gerealiseerd dat ze toch nodig zijn, meldt persbureau Bloomberg op basis van mensen binnen het bedrijf.
Ook zouden mensen per ongeluk zijn ontslagen. De verzoeken aan medewerkers om terug te keren laten zien hoe gehaast en chaotisch het proces was, aldus de bronnen.
Ontslagen via de mail
Twitter ontsloeg deze week bijna 3700 mensen via een enkele e-mail. Vooraf was bekendgemaakt dat de helft van alle werknemers zou worden ontslagen en dat mensen het bericht per mail zouden ontvangen.
Veel werknemers kwamen erachter dat ze hun baan waren kwijtgeraakt nadat ze niet meer konden inloggen op hun werkmail.
Zo is Twitter begonnen met de invoering van een nieuw abonnementssysteem. Het gaat om een nieuwe versie van Twitter Blue, een betaalde dienst die nu nog vijf dollar per maand kost en de gebruiker enkele extra functionaliteiten geeft.
Blauwe vinkje
Ook gaat het bedrijf geld vragen voor het 'blauwe vinkje', waarmee ze aangeven dat hun identiteit is geverifieerd. Veel bekendheden, bedrijven, overheidsinstanties en journalisten maken nu nog gratis gebruik van dit tekentje om de verspreiding van desinformatie tegen te gaan.
Twitter heeft de deadline voor het wijzigen van de vinkjes zondag verplaatst tot na de tussentijdse verkiezingen in de VS van dinsdag, meldt The New York Times. Dat besluit is volgens de krant genomen in reactie op bezorgdheid dat het plan zou kunnen worden misbruikt om onenigheid te zaaien tijdens de verkiezingen.
Je hebt niet alle cookies geaccepteerd. Om deze content te bekijken moet je deaanpassen.