Storing bij Rabobank voorbij, klanten konden urenlang niet betalen

De storing die klanten van de Rabobank urenlang problemen opleverde, is voorbij. Dat zegt een woordvoerder van het bedrijf. De oorzaak was een technisch probleem.
De eerste meldingen kwamen vanmiddag rond 15.00 uur binnen. Sommige klanten meldden dat het leek of hun betaalpas was geblokkeerd.
De bank liet weten dat de pas niet werkelijk was geblokkeerd, maar dat de betaalautomaten wel die melding konden geven. Ook waren er problemen met betalingen via iDeal. Klanten kregen in de app de melding: "Door een technisch probleem kun je momenteel problemen ondervinden met het afronden van je transacties of betalingen."
Kort na 17.00 uur meldde Rabobank op X dat 'de meeste transacties op dit moment weer verwerkt worden'. Rond 21.30 volgde het bericht dat de storing was verholpen.

Dagelijkse update
Wil jij iedere middag een selectie van het belangrijkste nieuws en de opvallendste verhalen in je mail? Meld je dan nu aan voor de dagelijkse update.