ALL YOU NEED IS LOVE

Makers Love Island verklaren internationaal succes

Door ANP/RTL Boulevard··Aangepast:
© Cosmopolitan UKMakers Love Island verklaren internationaal succes
RTL

De montage van het datingprogramma 'Love Island' wordt tijdens een seizoen deels gebaseerd op de reacties van kijkers op sociale media. Dat vertelde directeur van ITV Studios Angela Jain woensdag volgens 'Variety' bij een Brits mediacongres.

"Ik dacht niet 'dit kan ik verkopen in 27 landen'"

"Sociale media zijn een groot deel van het succes van Love Island", zei ze. "Een van de slimste keuzes die we vanaf het begin hebben gemaakt is om het digitale team op locatie te laten zijn bij het productieteam, zodat we een feedbackcirkel kunnen creëren. Het team monitort sociale media om te zien hoe de kijker reageert op de content en we konden daardoor dingen veranderen als we voelden dat een karakter meer naar voren kwam dan een ander."

Love Island-koppel twee dagen na de finale al uit elkaar
Lees ook

Love Island-koppel twee dagen na de finale al uit elkaar

Volgens Angela was het daardoor veel makkelijker om een directe lijn met het jonge publiek te houden. "Omdat we in contact met ze waren op de plek waar ze zich bevinden, en dat is erg belangrijk." De directeur van het bedrijf achter het van oorsprong Britse format is ervan overtuigd dat dit een van de redenen van het succes is van het programma. "Het is nu al verkocht aan 27 landen."

Dat succes had Angela overigens niet verwacht toen ze ooit het format goedkeurde voor de tweede zender van ITV. "Ik dacht niet 'dit kan ik verkopen in 27 landen'. Het was echt bedoeld voor een jong publiek dat naar ITV2 keek", zegt ze.

Lees meer over
Love Island