Zalando trekt 1 miljard bezoekers naar de webshop
De klantenteller van webwinkel Zalando tikte het afgelopen kwartaal voor het eerst 1 miljard bezoekers aan. Ook het aantal klanten groeide, met 17,5 procent, tot 29,5 miljoen.
Het aantal bestellingen steeg met ruim een kwart naar 34,7 miljoen. De bezoekersstijging zorgde voor extra omzet bij de Duitse online modeshop: die kwam uit op 1,5 miljard euro, een stijging van 26,7 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Toen was de omzet 1,2 miljard euro.
Omzet stijgt door
Cfo David Schröder noemt dit jaar 'tot dusver zeer succesvol'. "We hadden een sterk derde kwartaal met meer actieve klanten die meer en vaker Zalando bezochten om inspiratie op te doen."
In de eerste negen maanden van dit jaar steeg de omzet met 20,7 procent tot 4,5 miljard euro. In dezelfde periode vorig jaar was dat nog 3,7 miljard euro.
Duurzame merken
In de rest van Europa groeide het bedrijf met ruim 30 procent. Vooral in Spanje, Scandinavië en Tsjechië nam de groei toe. Zalando opende daar vorig jaar webwinkels.
Zalando wil het bedrijf in de toekomst klimaatneutraal maken, schrijft het. Dat betekent ook een bredere keuze aan duurzame kleding voor klanten. Er komen een aantal nieuwe duurzame kledingmerken bij en het eigen merk Zign zet vanaf volgende zomer volledig in op duurzame mode.