Oasis reageert voor het eerst op kritiek rondom kaartverkoop
Oasis heeft voor het eerst zelf gereageerd op de kritiek rondom de kaartverkoop van de aanstaande reünietour. In een verklaring aan het Britse persbureau 'PA' zegt de band dat Oasis niet actief betrokken was bij het vaststellen van de prijzen.
"Alle betrokken partijen hebben hun uiterste best gedaan, maar door de ongekende vraag werd dit onmogelijk te realiseren"
"We willen duidelijk zijn dat Oasis alle beslissingen over kaartverkoop en prijzen volledig heeft overgelaten aan hun promotors en management", staat in het bericht. De band rond de broers Noel en Liam Gallagher voegt eraan toe dat ze zich 'op geen enkel moment bewust waren van het feit dat er dynamische prijzen zouden worden gebruikt'.
Tegelijkertijd erkende Oasis dat de kaartverkoop van afgelopen weekend niet is gegaan zoals gepland. Het was volgens de band juist het plan om de prijzen zo laag mogelijk te houden. "Alle betrokken partijen hebben hun uiterste best gedaan, maar door de ongekende vraag werd dit onmogelijk te realiseren."
Tickets voor de concerten bleken zaterdag veel duurder dan was aangekondigd. Omdat Ticketmaster werkt met 'dynamische prijsstelling' steeg de prijs doordat de vraag hoog was. Fans moesten daardoor soms twee keer zoveel betalen als het oorspronkelijke bedrag. De Britse overheid heeft inmiddels beloofd onderzoek te doen naar de prijsvorming van concertkaartjes.