Nieuw logo voor 70-jarig Eurovisiesongfestival onthuld

Het Eurovisie Songfestival krijgt voor zijn 70e verjaardag een frisse look. De EBU presenteerde maandag een vernieuwd logo en een gloednieuw icoon dat de komende editie in Oostenrijk centraal zal staan.
"Luider dan ooit"
Het vertrouwde handgeschreven Eurovisieschrift, dat sinds 2004 het beeldmerk van het Songfestival is, is opgefrist en versimpeld. Het iconische hart in het midden blijft, maar klopt volgens de organisatie 'luider dan ooit'.
Je hebt niet alle cookies geaccepteerd. Om deze content te bekijken moet je deaanpassen.
Naast het nieuwe logo introduceert de EBU een extra symbool: het zogenoemde Kameleonhart. Dit 3D-hart moet zich kunnen aanpassen aan het gastland, de artiest of een thema, en staat symbool voor de culturele diversiteit en levendigheid van het festival. Voor de jubileumeditie bestaat het hart uit maar liefst 70 lagen, elk jaar een, als eerbetoon aan zeven decennia zang, glitter en iconische momenten.
Claude was de grote ster die Nederland mocht representeren op het Eurovisiesongfestival van dit jaar. Maar wie mag komend jaar ons land vertegenwoordigen? Zoë Livay weet het wel, zo zie je in de video hieronder.