Bedrijven

5 miljoen euro voor online supermarkt Crisp: 'klanten enthousiast'

Door RTL Z··Aangepast:
© Crisp5 miljoen euro voor online supermarkt Crisp: 'klanten enthousiast'
RTL

Online verssupermarkt Crisp heeft een tweede investering van 5 miljoen euro opgehaald bij verschillende Nederlandse investeerders. "Het aantal klanten is sinds de oprichting eind vorig jaar meer dan vervijfvoudigd", zegt medeoprichter Tom Peeters.

Het bedrag komt bovenop de 3 miljoen die het bedrijf bij de oprichting al ophaalde. Het geld wordt vooral gestoken in de ontwikkeling van het platform, zegt de oprichter.

Crisp richt zich op mensen die van lekker eten houden, maar geen tijd hebben om speciaalzaken en delicatessenwinkels af te lopen. Bestellen kan zes dagen in de week tot 22 uur.

Leveranciers zoals worstenbroodjesmaker Remco Beekman en mosselbedrijf Neeltje Jans brengen hun producten pas nadat er online besteld is naar de distributielocatie van Crisp in Amsterdam.

Geen voorraden

"We houden geen voorraden aan en werken voornamelijk 's nachts", vertelde Peeters eerder al aan RTL Z. Er zouden zich inmiddels al 380 leveranciers hebben aangesloten bij het bedrijf, maar over het precieze aantal klanten doet Peeters geen uitspraken.

Duidelijk is dat het er in eerste instantie veel tegelijk waren: bij de start hadden zoveel mensen zich aangemeld, dat een wachtlijst ontstond. "Die is nu weggewerkt", zegt Peeters. "We kunnen aan de vraag beantwoorden, maar je kunt je voorstellen dat wanneer je in een dag 10.000 aanmeldingen hebt, het een beetje veel is."

Internationale groei op de horizon

Inmiddels werkt Crisp met een team van 45 mensen en een ploegendienst die alle waar verpakt. Voorlopig wil het bedrijf zich focussen op de Nederlandse markt. "Maar onze dienst is uiteindelijk ontwikkeld om ook internationaal te groeien", zegt Peeters.

Met de investering denkt hij een jaar of anderhalf vooruit te kunnen, daarna zal een nieuwe ronde volgen, laat hij weten. "We hebben geen haast, we willen eerst een sterke basis in Nederland bouwen."

Mensen zijn enthousiast over de dienst, zegt de ondernemer. "We brengen buffelmozzarella uit Groningen of vis van de visafslag bij je thuis. Je hoeft niet te sjouwen en je weet precies waar je waren vandaan komen. We maken lokaal eten op grote schaal bereikbaar."

Lees meer over
PicnicSupermarktVoedingStartups