Kijk terug: Games verkopen vanaf de keukentafel

Door RTL Z··Aangepast:
© RTL ZKijk terug:  Games verkopen vanaf de keukentafel
Van onze partner Bol.com

Platformen zijn de winkelstraten van de toekomst. Maar wat is een platform precies? En hoe verschilt het van de traditionele webwinkel? In de documentairereeks 'Succesvol online zakendoen' vertellen online ondernemers hoe zij van de platformeconomie profiteren en geven ze een onthullend kijkje achter de schermen van een nieuw, maar niet te missen fenomeen.

Wereldwijd zijn er honderden miljoenen gamers. Van kinderen tot volwassenen en van liefhebbers van sport- tot schietspellen, gamers zijn een grote doelgroep. Jayant Oemrawsingh is zelf fanatiek gamer en zag veel misgaan bij de levering van de spellen die hij graag speelt. Daarmee zag Jayant een gat in de markt. 

Kijk terug: Omnichannel ondernemen volgens Pets Place
Lees ook

Kijk terug: Omnichannel ondernemen volgens Pets Place

Groeien in games dankzij de platformeconomie 

Vanaf zijn keukentafel begon de jonge ondernemer zelf games te verkopen. Wat begon met een boekenkast met zo'n dertig verschillende spellen is nu gegroeid naar een onderneming die duizenden games en andere gerelateerde producten verkoopt. "Een game is een game", legt Jayant uit. "Dus met ons product kunnen we ons niet onderscheiden."  Dat onderscheid maakt GameResource wel met hun service.

Dankzij platforms als bol.com kan GameResource een veel grotere groep aan klanten bereiken. Maar dat is niet het enige dat die samenwerking het bedrijf heeft opgeleverd. In de korte documentaire 'Succesvol online zakendoen' vertelt Jayant hoe zijn bedrijf heeft kunnen groeien en hoe zij gebruikmaken van de mogelijkheden die de platformeconomie hen biedt. 

Kijk de documentaire hier terug. 

Je hebt niet alle cookies geaccepteerd. Om deze content te bekijken moet je deaanpassen.

Lees meer over
Bol.comGamesOndernemersWebwinkel