Steeds meer klachten over bezorging pakketjes PostNL

De Consumentenbond krijgt steeds meer klachten over het bezorgen van pakketjes door PostNL. De bond denkt dat het aantal klachten dit jaar verdubbelt ten opzichte van vorig jaar.
Toen ging het om 1374 klachten die via het zogeheten Klachtenkompas waren binnengekomen. En met nog ruim drie maanden te gaan, staat de teller dit jaar al op 2031.
Uit een onderzoek onder bijna 4000 klanten van PostNL van het tv-programma Kassa blijkt liefst 86 procent niet tevreden met de oplossing die het bedrijf na een klacht aanbiedt. "Het percentage dat ontevreden is met de klachtenafhandeling is opvallend hoog", zegt een woordvoerster van de Consumentenbond. "Een teken aan de wand. PostNL moet daar echt heel wat verbeteren."
Bezorger zet zelf handtekening
Uit een rondgang van het tv-programma blijkt dat consumenten hun pakketten soms op de gekste plaatsen aantreffen, zoals in de kliko. Ook blijken pakketbezorgers zelf handtekeningen te zetten op aangetekende poststukken, zegt Kassa. Ook worden volgens het programma niet-thuis-briefjes door de brievenbus gegooid terwijl de bewoner gewoon thuis is.
PostNL neemt de klachten serieus, laat het bedrijf weten. Bezorgers die de regels aan hun laars blijven lappen, worden gestraft, zegt het bedrijf. Bovendien monitort het bedrijf dagelijks via e-mail en sociale media de klachten. Ook zegt PostNL dat in verschillende delen van Nederland kleinere bezorgwijken zijn ingesteld.