Geen reactie op vragen

NS stopt met X 'om verharde toon' en zet in op chatfunctie

Door RTL Nieuws / ANP··Aangepast:
© ANPNS stopt met X 'om verharde toon' en zet in op chatfunctie
RTL

De NS plaatst vanaf 1 juni geen reisinformatie meer op X. Ook reageert de vervoerder dan niet meer op vragen van reizigers via het socialemediaplatform.

Volgens de NS gebruiken steeds minder mensen X als klantenservice en is de chatfunctie op de NS-website daarvoor bovendien geschikter. Ook is het werk op X voor medewerkers van de klantenservice volgens de NS 'veel minder aangenaam geworden doordat de toon op het platform verhard is'. 

De spoorwegmaatschappij zegt dat de meeste reizigers de NS via de telefoon weten te bereiken. Ook de chatfunctie wordt vaak gebruikt. De NS verwacht dat die functie later dit jaar ook in de app wordt toegevoegd.

X verliest 11 miljoen Europese gebruikers, ook veel Nederlanders verlaten berichtendienst
Lees ook

X verliest 11 miljoen Europese gebruikers, ook veel Nederlanders verlaten berichtendienst

Het account van de NS op X blijft wel bestaan, alleen zullen er vanaf volgende maand geen nieuwe berichten meer op verschijnen. 

Eerder stopten ook andere organisaties met het gebruik van X, dat eigendom is van de Amerikaanse techmiljardair Elon Musk. De meeste zeggen te zijn gestopt door onder meer de verharde toon en de verspreiding van desinformatie.

Bijna de helft van de Nederlanders die op sociale media zitten, zegt te worstelen met hun gebruik. Een aantal mensen besluit een maand lang geen sociale media meer te gebruiken. Ook Diane wil als moeder graag het goede voorbeeld geven:

Diane doet mee aan 'Mei Social Vrij'.
Lees meer over
Elon MuskX [voorheen Twitter]Nederlandse Spoorwegen (NS)

Laatste video's van RTL Nieuws

'EU-onderzoek schending humanitair recht door Israel is sterk signaal'
Steun in EU

'EU-onderzoek schending humanitair recht door Israel is sterk signaal'