Veelbesproken chipsdozen verdwijnen stilletjes uit assortiment supermarkt

De veelbesproken kartonnen dozen Lay's Chips lijken geen doorslaand succes. Albert Heijn haalt drie van de zes smaken alweer uit het assortiment, bevestigt de supermarkt na vragen van RTL Nieuws.
Albert Heijn is de enige supermarkt die de chipsdozen van Lay’s verkoopt. Andere supermarkten, zoals concurrent Jumbo en prijsvechter Lidl, hadden de verpakkingen überhaupt niet in het assortiment opgenomen. Supermarktketen Dirk vond het product te duur.
Relletje
Voor de reden waarom Albert Heijn het product uit de schappen haalt, verwijst het naar PepsiCo, de eigenaar van Lay’s. Die reageert ontwijkend op vragen. Wel laat het bedrijf weten dat de chipsdozen niet alleen worden verkocht in supermarkten, maar ook bij tankstations en bioscopen.
"We werken er hard aan om onze productie verder uit te breiden. Zo kunnen we ervoor zorgen dat niet alleen onze chipszakken, maar ook onze snackboxen altijd en overal beschikbaar zijn voor onze consumenten", meldt het bedrijf in een verklaring.
Eind mei ontstond er een relletje rond de nieuwe verpakkingen. Onder deze inmiddels veelbekeken TikTok-video regende het klachten over de flink gestegen prijs van de verpakking, ten opzichte van dezelfde chips in ouderwetse krakende zakken. Snackrecensent Eke Bosman sprak bij RTL Nieuws over 'de meest schandalige krimpflatieacties die ik in tijden heb gezien'.
Waarom zou je voor een -duurdere- doos kiezen in plaats van een zak? Editie NL zocht het uit.