Overigens ging de RCC niet mee met alle klachten van de Consumentenbond. De woorden 'duurzamer reizen' en 'bewust op vakantie' waren geen probleem als een consument een verblijf uit wilde kiezen.
Voor de gemiddelde consument was voldoende duidelijk dat Corendon niet de gehele (vlieg)reis als 'duurzamer' of 'bewust' aanprijst, maar uitsluitend de keuze voor een bepaalde accommodatie, valt te lezen in de uitspraak. "Waardoor de consument de mededelingen in de juiste context kan plaatsen", aldus de RCC. Deze accomodaties waren bovendien wél voorzien van echte duurzaamheidscertificaten.
'Duurzaamheid geen marketing'
Corendon stelt tegenover het ANP dat de teksten zijn aangepast voordat de zitting plaatsvond en dat duurzaamheid de reisorganisatie geen extra boekingen oplevert. "Voor ons is duurzaamheid geen marketinginstrument. We communiceren erover, omdat we vinden dat klanten het recht hebben om te weten welke keuzes er wél zijn, zoals een hotel met een onafhankelijk erkend duurzaamheidskeurmerk", meldt een woordvoerder.



