Bestellen niet mogelijk

Wereldwijde IT-storing bij McDonald's 'weer opgelost'

Door ANP/RTL Z··Aangepast:
© ANPWereldwijde IT-storing bij McDonald's 'weer opgelost'
RTL

Fastfoodketen McDonald's kampte vanmorgen met een wereldwijde IT-storing en daardoor waren in verschillende winkels in Nederland de kassa's en bestelzuilen niet te gebruiken. Inmiddels is het probleem wel weer opgelost, zegt een woordvoerder van het bedrijf.

Volgens de woordvoerder is niet bekend hoeveel filialen zijn getroffen. In Nederland heeft McDonald's 263 restaurants, maar die waren vanmorgen nog niet allemaal open. Vanaf half negen loste de storing zich geleidelijk op, aldus het bedrijf.

Waarom een Big Mac-menu in Enschede ruim 5 euro duurder is dan in Rotterdam
Lees ook

Waarom een Big Mac-menu in Enschede ruim 5 euro duurder is dan in Rotterdam

De oorzaak van de storing is niet bekend. Wel is duidelijk dat de problemen speelden in verschillende landen.

Op sociale media verschenen berichten over de storing bij McDonald's-restaurants in onder meer Japan, Nieuw-Zeeland, Australië en het Verenigd Koninkrijk.

Zo meldde McDonald's Japan op X dat er een 'fout in het systeem' zat. "Wij verontschuldigen ons voor het eventuele ongemak dat dit kan veroorzaken en vragen u even te wachten totdat de service is hersteld."

'Niet eerder zo'n grote storing'

Volgens de woordvoerder van McDonalds in Nederland waren er niet eerder storingen van deze omvang. Hoeveel omzet het bedrijf maakt in de ochtend of hoeveel schade de storing oplevert is niet bekend.

Lees meer over
McDonalds