Stukje bierbrouwerij hebben? Brouwerij Jopen maakt het mogelijk

Door Commerciële redactie··Aangepast:
Aangeboden door Nxchange & Bondex

Al 29 jaar runnen founders (en echtpaar) Lydian Zoetman en Michel Ordeman Brouwerij Jopen. Ondanks dat ze bijna de drie decennia aantikken, voelt het nog altijd alsof ze pas net zijn begonnen. Ze hebben veel ambities om Nederlands beste craft bier-brouwerij verder te laten groeien en nog meer mensen voor speciaalbier te enthousiasmeren. “Bierliefhebber of serieuze investeerder? Stap dan in in onze droom!”

In aanloop naar het 750-jarig bestaan van Haarlem in 1994 kregen de inwoners de vraag om met initiatieven te komen. Al snel ontstond het idee om - als één van Nederlands grootste brouwerssteden – een eigen biermerk te lanceren: Jopen. Na het feestjaar bleek de brouwerij een blijvertje: Zoetman en Ordeman maakten, vanuit een passie voor (speciaal)bier, een sprong in het diepe. En met succes. Inmiddels zijn ze 29 jaar en ruim zeshonderd verschillende bieren rijker!

‘The world is our playground’

Waar ons kleine land groots is in wereldberoemde pils maken, is Jopen een klasse apart. Wat de bierbrouwer anders maakt? Zoetman: “Jopen is bijzonder, omdat we (speciaal)bierbrouwers zijn die niet alleen productgek, maar ook realistisch commercieel zijn. Dit betekent dat we altijd voorop willen lopen, altijd op zoek zijn naar nieuwe, en tegelijkertijd altijd oog hebben voor wat commercieel interessant en financieel haalbaar is.”

Meer (alcoholvrij) bier, meer verduurzamen

Hoewel Jopen de afgelopen decennia mooie mijlpalen heeft mogen bereiken, zijn er nog genoeg grote dromen te verwezenlijken. “Om die reden zoeken we investeerders”, aldus Ordeman. “Zo willen we bijvoorbeeld kunnen inspelen op de verschuiving in de markt van bier op fles naar bier op blik, en de toenemende vraag naar non-alcoholic bier. Om dit te verwezenlijken is onder andere een nieuwe afvullijn nodig. Daarnaast willen we in onze Jopenkerk een nieuw systeem van biertappen introduceren, waarbij gasten de keuze uit twintig taps hebben en zelf de hoeveelheid bier bepalen. Op deze manier kan iedereen veel verschillende bieren proeven. En het laatste aspect waarin we willen investeren, is ons bedrijfspand waar we naast het vernieuwen van het dak gelijk een verduurzamingsslag willen maken.”

Op de vraag waarom investeren de moeite waard is, antwoordt de founder: “Het is een unieke kans voor bierliefhebbers om vanaf € 100 al mede-eigenaar te worden of voor serieuze investeerders die in de beste speciaalbierbrouwerij van Nederland willen investeren.” 

Online supermarkt Pieter Pot zoekt investeerders voor frisse doorstart
Lees ook

Online supermarkt Pieter Pot zoekt investeerders voor frisse doorstart

Meer informatie?

Meer over (investeren in) Brouwerij Jopen te weten komen? Klik hier en ontdek hoe je mede-eigenaar van de Haarlemse brouwerij wordt.

Online seminar ‘Investeren in startups en scale-ups’

Founders Ordeman en Zoetman waren onlangs nog te gast in het online seminar ‘Investeren in startups en scale-ups’ dat RTL Z samen met Nxchange organiseerde. In drie minuten vertelt de ‘Head of Church’ waar Brouwerij Jopen voor staat, wat de groeiambities zijn en waar zij de hulp van investeerders goed bij kunnen gebruiken. Bekijk de pitch bovenaan dit artikel of hieronder terug. Liever het hele seminar terugkijken? Dat kan hier.

Vergroot je financiële kennis met Future of Finance

Of je nu een doorgewinterde belegger bent of gewoon je financiële kennis wilt vergroten, het platform Future of Finance is flexibel toegankelijk voor iedereen. Leer van de allerbesten, krijg toegang tot exclusieve content en events en kom in contact met like-minded individuals die net zo ambitieus zijn als jij. Investeer in je financiële toekomst: download de app nu!

Dit artikel is tot stand gekomen in opdracht van Nxchange en valt buiten de redactionele verantwoordelijkheid van RTL Nieuws.