Miljuschka blikt terug op 'life-changing moment' in carrière
Van haar eigen televisieprogramma en kookboeken tot een kledinglijn: het gaat Miljuschka Witzenhausen (37) op werkgebied voor de wind. Toch is dit niet altijd zo geweest, vertelt ze in haar nieuwsbrief. De televisiekok blikt terug op haar het begin van haar carrière en haar huidige succes.
"Ik leende geld van mijn moeder, kocht een camera, en ging aan de slag"
De ogen van Miljuschka worden in 2013 'geopend' als ze wordt gevraagd door SBS om kerstcocktails te maken en presenteren. "Dit was een life- en career-changing moment voor mij. Ik kookte puur voor mijn plezier en deelde dat op Instagram. Dat werd opgemerkt door SBS", legt ze uit. "Mijn ambitie en droom om tv-chef te worden was geboren. Na die uitzending wist ik: ik wil van koken mijn werk maken. Dit is wat ik de rest van mijn leven wil doen."
Miljuschka vertelt dat ze vanaf dat moment haar eigen foodblog wil starten en begint met gratis blogs schrijven voor culinaire websites. "Ik kreeg er niets voor betaald en deed het met knikkende knieën. Ik leerde door te doen." Uiteindelijk start ze haar eigen foodblog, maar een groot budget heeft ze dan niet. "Ik leende geld van mijn moeder, kocht een camera en ging aan de slag. Ik heb wat aangemodderd in het begin, maar het ging steeds beter."
In 2015 doet een nieuwe kans zich voor. Ze maakt haar allereerste tv-programma: Miljuschka’s Food Trucks USA. Het televisiewerk bevalt haar goed en ze is blij als ze vlak daarna wordt gevraagd voor RTL Boulevard. "Peter R. de Vries heeft mij er geïntroduceerd. Iedereen die daar werkt, heeft me met open armen ontvangen, gestimuleerd, gemotiveerd en getroost toen ik het zo hard nodig had. Love them! And love you forever, Peter, de man die in welke storm dan ook doorzet, aka jij. We missen je onbeschrijfelijk."
Ook de jaren erna beleeft ze de nodige hoogtepunten. Denk aan het maken van haar eigen podcast, blad en kledinglijn. Wat betreft de toekomst wil Miljuschka zich vooral blijven richten op Instagram, Facebook en TikTok. "Alles over eten, met als toegevoegd ingrediënt: humor. Grappige filmpjes, want ik wil graag samen met jullie lachen. Dat maakt me blij. Dank jullie", sluit ze haar nieuwsbrief af.