HEY IT'S ME ALEXIA

'Vlog' prinses Alexia meer dan 3 miljoen keer bekeken

Door ANP/RTL Boulevard··Aangepast:
'Vlog' prinses Alexia meer dan 3 miljoen keer bekeken
RTL

Het item 'De Avondshow met Arjen Lubach' over de eerste Prinsjesdag van prinses Alexia is het best bekeken onlinefragment uit de geschiedenis van het programma. Binnen anderhalve dag werd het fragment, waarin de 18-jarige Alexia zogenaamd een vlog van Prinsjesdag maakt, meer dan 3 miljoen keer bekeken. Dat hebben producent Human Factor TV en de VPRO gemeld.

Het fictieve TikTokverslag dat 'AlexxxiaVanOranje' had gemaakt was het hoogtepunt van een uitgebreider item over Prinsjesdag. In de vlog becommentarieert de prinses zogenaamd de rijtoer met de koetsen, de troonrede - waarbij ze kabinetsleden aanziet voor personages uit de Harry Potterserie - en de balkonscène aan het slot. Het item wordt veel gedeeld op sociale media.

Je hebt niet alle cookies geaccepteerd. Om deze content te bekijken moet je deaanpassen.

'Amalia en Alexia kochten outfits Prinsjesdag gewoon online'
Lees ook

'Amalia en Alexia kochten outfits Prinsjesdag gewoon online'

De meeste kijkers trekt het fragment op TikTok, waar het filmpje ruim 1,7 miljoen keer werd bekeken. Daarna volgden Instagram (ruim 900.000 keer), X (400.000 keer) en YouTube (meer dan 350.000 keer).

Tot nu toe was het best bekeken fragment uit De Avondshow een fragment over de 'digitale heroïne' die China met TikTok heeft gecreëerd. Arjen analyseerde in dat item het beleid van verschillende regeringen, inclusief Nederland, als het om TikTok gaat. Dit fragment werd vooral op TikTok zelf veel gedeeld, ruim anderhalf miljoen keer.

Ook in De BLVD Podcast staan we uitgebreid stil bij Alexia's eerste Prinsjesdag. Je beluistert aflevering 39 nu via Spotify of een andere podcast-app.

Je hebt niet alle cookies geaccepteerd. Om deze content te bekijken moet je deaanpassen.

Lees meer over
Prinses AlexiaArjen Lubach