We bestellen door corona nog meer bij Thuisbezorgd.nl
Consumenten zijn nog meer eten gaan bestellen via Thuisbezorgd.nl en de andere onderdelen van Just Eat Takeaway. In Nederland nam het aantal orders in het eerste kwartaal toe met meer dan de helft. In andere landen groeide het bedrijf nog harder.
Het totale aantal orders dat Nederlanders plaatsten bij Thuisbezorgd.nl nam in de maanden januari tot en met maart toe met 53 procent tot 15,3 miljoen. Dat betekent dat elke Nederlander gemiddeld bijna een keer bestelde.
Dat blijkt uit een trading update van het bedrijf. In het buitenland is de groei nog groter. Zo plaatsten Duitsers 77 procent meer, en Britten en Canadezen zelfs 96 procent meer bestellingen.
200 miljoen
Alles bij elkaar kwamen er bij Just Eat Takeaway in het eerste kwartaal 200 miljoen orders binnen. Dat is goed voor een waarde van 4,5 miljard euro (+89 procent). Restaurants zijn nog altijd gesloten en dus laten consumenten het eten massaal thuisbezorgen.
Winstcijfers geeft Just Eat Takeaway nog niet. Daarvoor moeten beleggers wachten tot 4 augustus, wanneer de resultaten over het eerste halfjaar bekend worden gemaakt. Beleggers zijn in ieder geval blij met de cijfers van vandaag: de koers van Just Eat Takeaway stijgt meer dan 2 procent.
Groeit steeds hoger
De groei in het aantal bestellingen valt al een aantal kwartalen steeds hoger uit. Zo steeg het aantal bestellingen in het eerste halfjaar van 2020 nog met 32 procent, in het derde kwartaal was dat al 46 procent en in het vierde kwartaal 57 procent.
Nederland is al lang niet meer de belangrijkste markt voor Just Eat Takeaway. Qua aantal orders is Canada nu bijna twee keer zo groot, Duitsland bijna drie keer zo groot en het VK meer dan vier keer zo groot.
Just Eat
Just Eat Takeaway profiteert van de overname van Just Eat, begin vorig jaar. Volgens oprichter en topman Jitse Groen zijn er sinds die overname meer restaurants aangesloten, ook is er geld gestoken in de verbetering van de naam van het bedrijf in het VK.