
Klinkt Artificial Intelligence als iets waar alleen techbedrijven op inzetten? In de zesdelige serie mini-documentaires van het nieuwe RTL Z-programma Cybersessies AI ontdek je hoeveel bedrijven al op dagelijkse basis met AI werken. In deze laatste reportage van het seizoen een blik achter de schermen bij ING.
Om een beter beeld te krijgen van hoe je als bedrijf AI kunt inzetten en welke positieve impact dit binnen en buiten de bedrijfsmuren kan hebben, gaat verslaggever Suzanne Blonk wekelijks langs bij bedrijven waar AI een belangrijke rol speelt. Met deze week een rondleiding bij ING.
Pieter Goderis, Chief Operating Officer ING Analytics: "AI is voor ING erg belangrijk, omdat we het zien als een verlengde van onze strategie om klanten een superieure ervaring te bieden. Hiervoor zijn zaken als een persoonlijke en snelle aanpak, relevant en het makkelijk maken voor klanten nodig. De enige manier hoe we dit voor elkaar krijgen, is door personalisatie en slimmere besluitvorming. Data en AI zijn hiervoor essentieel."
Van het verbeteren van de appervaring tot het beschermen van klanten tegen cybercrime - bekijk de volledige reportage om te zien hoe de grootste bank van Nederland AI inzet.
Kijk de mini-docu hier terug (kijktijd: 10 minuten)
Cybersessies AI
RTL Z heeft zes weken lang in samenwerking met het non-profit initiatief Kickstart AI de serie 'Cybersessies AI' uitgezonden. Het programma waarin de positieve kanten van artificial intelligence zijn belicht.
Het eerste seizoen van Cybersessies AI zit erop. Omdat experts nog lang niet over Artificial Intelligence zijn uitgepraat, is de kans aanwezig dat er een nieuw seizoen volgt.
Onderdeel van dossier
Cybersessies AI