Bol over AI: 'Het helpt ons op veel vlakken verduurzamen'

Klinkt Artificial Intelligence als toekomstmuziek? In de zesdelige serie mini-documentaires van het nieuwe RTL Z-programma Cybersessies AI ontdek je hoeveel bedrijven AI al op dagelijkse basis inzetten. Deze week geeft webwinkel Bol een blik achter de schermen.
Om beter te begrijpen wat AI is en welke positieve impact dit binnen de bedrijfsmuren kan hebben, gaat verslaggever Suzanne Blonk wekelijks bij bedrijven langs die AI in hun dagelijkse bezigheden doorvoeren. Deze week is ze over de vloer bij Bol. Ze ontdekt hoe het bedrijf AI inzet en welke rol er voor menselijke intelligentie is weggelegd.
Vincent Weijers, Chief Operations Officer Bol: "We hebben 14 miljoen klanten en daarbij verkopen we zo'n 36 miljoen artikelen per jaar. Die schaal moeten we met elkaar in een hele grote logistieke operatie managen, waarvoor we op een slimme manier van automatisering, mechanisatie, maar ook AI gebruikmaken."
Van het verbeteren van de bezorgbelofte tot het verduurzamen van pakketten - bekijk de volledige reportage om te ontdekken hoe 'de winkel van ons allemaal' AI momenteel inzet.
Kijk de mini-docu hier terug (kijktijd: 10 minuten)
Cybersessies AI
RTL Z zendt zes weken lang in samenwerking met het non-profit initiatief Kickstart AI de serie 'Cybersessies AI' uit. Het programma waarin de positieve kanten van artificial intelligence worden belicht. Word bijgepraat over waar we in ons dagelijkse leven tegenwoordig al met AI te maken hebben, hoe bedrijven het kunnen inzetten om efficiënter te werk te gaan, en in hoeverre de angst voor AI gegrond is.
Cybersessies AI is elke vrijdag om 11:10 uur op RTL Z te zien.